Gönül Dağı - Neşet Ertaş (Official Audio)





Gönül Dağı Şarkı Sözü : 

Gönül dağı yağmur yağmur boran olunca
Akar can özümde sel gizli gizli
Bir tenhada can cananı bulunca

Sinamı yaralar yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy
Dil gizli gizli, Dil gizli gizli

Dost elinden gel olmazsa varılmaz
Rızasız bahçenın gülü derilmez
Kalpten kalbe bir yol vardır görülmez

Gönülden gönüle gider yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy
Yol gizli gizli, Yol gizli gizli


Seher vakti garip garip bülbül öterken
Kipriklerim oku yar yar cana batarken
Cümle alem uykusunda yatarken

Kimseler görmeden yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy
Gel gizli gizli,gel gizli gizli
Hoyratlar görmeden yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy, yar oy
Gel gizli gizli,gel gizli gizi






Bu adam benim çocukluğum. Babamın teypten zorla dinlettiği Zahidem, Anadolu'da yaptığımız uzun araba yolculuklarının soundtrack'i, köyümün Neşet baba'sı, yüzümdeki dane dane benler, kısaca çocukluğuma dair çoğu şey. Şimdi anlıyorum ki babamın bize ısrarla yaptırdığı diğer her şey gibi Neşet Ertaş'ı dinlemek de babamın bize fark ettirmeden armağan ettiği şeylerden biri. Kırşehir'li olmaktan gurur duymamın sebebi bu adamdır. Her bir türküsü ciğerimize işler, her tınısı hafızamıza kazınır. Uzun uzadıya anlatmaya çalıştığımız şeyleri bir cümleyle çabalamadan söyleyiverir. Ben ki aşk acısı hiç çekmemiş, aşık olduğu adamla evlenmiş birisi olmama rağmen, gönül dağını her dinlediğimde boğazım düğümlenir, eşlik etsem sesim titrer, gözlerim dolar. Bu dünyadan bir Neşet geçti. Bize türkülerini ve yiğitliğini miras bıraktı. Huzur içinde yat Neşet Baba. 
Gönüllerin feryadını açığa çıkaran adam
Neşe Dert Aşk.Üstad ya yüce ALLAH rahmet eylesin çok büyük insandı.
Eskiden babamin bu sarkilari dinlemesime anlam veremezdim. simdi anliyorum...
Demirel zamanında kendisine sunulan 'devlet sanatçılığı' ünvanını; Devlet sanatçılığı bana teklif edildi. Ben, 'hepimiz bu devletin sanatçısıyız, ayrıca bir devlet sanatçısı sıfatı bana ayrımcılık geliyor' diyerek teklifi kabul etmedim. Ben halkın sanatçısı olarak kalırsam benim için en büyük mutluluk bu. Şimdiye kadar devletten bir kuruş almadım, bir tek TBMM tarafından üstün hizmet ödülünü kabul ettim. Onu da bu kültüre hizmet eden ecdadımız adına aldım." diyerek geri çevirmiştir.Halk bu tavra destek vermiş ve Neşet Ertaş adeta yaşayan bir efsane olmuştur. Unesco tarafından Yaşayan İnsan Hazinesi kabul edilen Ertaş, 25 Nisan 2011'de İTÜ Devlet konservatuarı tarafından fahri doktora ödülüne layık görülmüş, bağlamadaki tavrı ve türküleri konservatuarlarda ders olarak okutulmuştur. Hayatı ve eserleri Doç. Dr. Erol Parlak tarafından iki ciltlik bir kitap halinde yayımlanmıştır.
25 09 2012'de İzmir'de tedavi gördüğü hastanede vefat etmiştir. "Vikipedi'den alıntı."
Of offf
Büyük üstad saygıyla anıyoruz...
Mekanın Cennet Olsun Koca Reis . . .
Helal be neşet usta bu dünyaya senin gibi bir sanatçı gelmez tabiki Allah İzin Verirse !
Şu dünyadan garip bir Neşet geçti.Mekanı nur ile dolsun Üstadin.
GÖNÜL PROFOSÖRÜ NEŞET ERTAŞ
Gel gizli gizli.Yol gizli gizli.
helal be sese bak üstad
"Sen garşıdan sev, o seni sevmezse sevmesin.
Sevgi seveninin yüraande uyanır."
Nurlar içinde yat büyük üstad..
Teleffazu istanbul türkçesine garip geliyor (örn. sinem -> sinam) fakat sözler muazzam. Önyargılar olmadan dinlemek lazım, anlamak lazım. Nur içinde yat üstad.
+Efe Çağın Kaptan sen önce Türkçe konuş da,tellafuz garip muazzam nur bunlar Türkçe mi,adam gönül sözcüğünün n harfini bile eski Türkçe'deki gibi gırtlaktan söylüyor.
+Proper Tyes Benim yorumumu tekrar oku lütfen, ne demek istediğimi anlamamışsın.
Bence sen Türkçeyi öğren.
Yaşar Kemal, Evdalê Zeynikê için, Kürdlerin Homerosu’dur der. Mehmet Uzun’un da Evdalê Zeynikê ile ilgili çalışmaları vardır. Ahmet Aras (d. 1944) da Evdalê Zeynikê uzmanıdır.  “Kürd uzmanı, Evdalê Zeynikê uzmanı olan Ahmet Aras, Neşet Ertaş’ın, Evdalê Zeynikê’nin torunu olduğunu, ailesinin, Ağrı’nın Tutak ilçesine bağlı Molla Hasan Köyü’nden  Orta Anadolu’ya sürgün edildiğini belirtiyor.
 
Aile, Orta Anadolu’da, çeşitli yerlerde dolaştıktan sonra, Kırşehir’e, Çiçekdağı yöresine yerleşmiş. Evdalê Zeynikê, 1800-1913 yılları arasında yaşamış bir Kürd ozanıdır. Muharrem  Ertaş  (1913-1984) Evdalê Zeynikê’nin torunudur. Neşet Ertaş’ın babasıdır. Muharrem Ertaş da, Neşet Ertaş da Türk ozanları diye anılmaktadır.
 
Neşet Ertaş, yaşadığı sürede, Kürdlüğünden hiç söz etmemiştir. Neşet Ertaş,  Kürdlerin, Kürd kimliğini kazanmak için çok yoğun ve yaygın bir şekilde savaşa tutuştukları bir dönemde yaşamıştır. Bu, asimilasyonun nasıl uygulandığıyla ilgili dikkate değer bir süreçtir.
 
Neşet Ertaş’ın, yukarıda sözü edilen Min te dîtbû şarkısına Türkçe sözler yazarak Gönül Dağı adıyla okuması ama, “Söz ve Müzik” yerine hiçbir şey yazmaması yaptığı işin farkında olduğunu gösterir.
+Behzet Turgut türkülere de ırkçılığı yakıştırdınız ya daha da söze gerek yok...
+Behzet Turgut Hewal ben de " Kaçakus electirukus " memnun oldum. Kaçak elektrik tanrısıyım.
+Behzet Turgut Ne güzel bilgiler vermişsin. Allah bin türlü belanı versin. Sen de yaptığın işin farkındasın belli ki. İnsanların sevgilerini kıskanıyorsun. Kin güdüyorsun. Aferin sana. Evdale Zeynike benim de atamdır. Çok severim kendisini...
vj
Büyük üstad mekanın cennet olsun Neşet baba

Hiç yorum yok: